dilluns, 29 de juny del 2009

Nicaragua turística

Avui tornant cap a casa a quarts de tres, m'he quedat parada en un semàfor darrera un bus turístic. Una imatge m'ha fet saltar el cor i no estava segura de creure el que estava veient: la catedral de Granada, m'ha sorprés conduint i no m'ho podia acabar de creure.

Per primer cop, he vist una publicitat de Nicaragua. M'he quedat sorpresa, aturada... i per fi, he pogut reaccionar.

Nicaragua és un d'aquests llocs on els turistes fan d'això mateix perquè ja que hi són no volen marxar sense conèixer una mica el país. A Nicaragua no hi anem a fer de turista, a Nicaragua hi anem per recordar la revolució, per xerrar amb els sandinistes, per formar part d'una brigada, per intentar viure una de les històries més appassionants de llatinoamèrica. Fer de turista a Nicaragua, fins avui, era un petita part d'un gran viatge.

I a partir d'ara Nicaragua podrà rebre turistes de debó. D'aquells que van amb la càmera a tot arreu, d'aquells que agafen un avió d'anada i tornada per a posar una xinxeta de color en el seu mapa mundi de països visitats.

Potser és el primer d'aquests països pocs visitats per motius turístics que ara s'obren al món. El Salvador n'és un altre cas. Fa dos anys visitant les ruïnes de la Joya de Cerén, la Pompeia d'Amèrica (el nom ja ho diu tot) el guia que em va mostrar aquell increïble paratge em deia que tot el que hi havia sota els meus peus rodejats d'herbes, plantes i arbres era un poblat maya enfonsat sota les cendres del volcà Laguna el 595 DC. El guia em deia que el govern no té o no vol tenir diners per a seguir amb les excavacions i que si vinguéssin més turistes com jo ho era en aquell moment, segurament els treballs podrien continuar.

Potser en aquest cas l'entrada de turistes al país podria beneficiar l'economia salvandorenya, però avui que veia l'anunci de turisme de Nicaragua, egoistament he pensat que prefereixo una Nicaragua, Nicaragüita sense massa turistes, sense haver de reservar lloc per dormir a Ometepe, sense que perdi aquella "innocència" de ser un país encara verge pel turisme.

De tota manera, aquests país em té el cor robat i mai pararé de recomanar-vos una visita. Així que sigui de la manera que més desitjeu, no us perdeu l'oportunitat de conèixer el país negre-vermell.